FAQ

Andere tandartspraktijk
U kunt zich ook bij ons inschrijven als u eerder door ons behandeld bent in een andere praktijk in Mijdrecht. U bent vrij in het kiezen van uw tandarts. Wilt u zich bij ons aanmelden ? Dan kunt zich aanmelden.

 

Opvragen dossier
Vaak is het wenselijk, gegevens van de vorige tandartspraktijk te hebben bij het bezoek aan uw nieuwe tandarts, vooral als er veel behandelingen hebben plaatsgevonden. U kunt dit zelf doen door de vorige tandartspraktijk verzoeken dit te doen. De gegevens kunnen digitaal verstuurd worden naar: info@tandartsderondevenen.nl.

U kunt ook een toestemmingsformulier bij ons invullen, dan zorgen wij ervoor dat de gegevens bij ons komen.

 

Afspraak wijzigen
Een afspraak wijzigen kunt u het beste telefonisch regelen. Houd er rekening mee dat een afspraak die kort tevoren worden geannuleerd (minder dan 2 werkdagen) in rekening kan worden gebracht als we de gereserveerde tijd niet kunnen opvullen.

Per e-mail een afspraak wijzigen kan alleen ruim van te voren (meer dan 4 dagen); wij nemen graag kennis van uw voorkeurs tijd/dag.

We vragen u 5 minuten voor uw afspraaktijd aanwezig te zijn.

 

Rekening per e-mail

Voor de facturering van behandelingen maken we gebruik van Payt voor het debiteurenbeheer. Wij bieden eerst de rekening aan bij uw zorgverzekeraar. Over het gedeelte dat uw zorgverzekeraar niet vergoedt, ontvangt u een rekening digitaal via e-mail of per post direct van onze praktijk. U kunt uw rekening snel en makkelijk betalen o.a. via iDeal. Mocht u niet willen dat we de nota bij uw zorgverzekeraar aanbieden of wilt u de nota per post ontvangen? Laat dat ons dan weten.

 

Ik heb klachten die bij Covid passen. Kan ik op de afspraak komen ?

Als u klachten heeft op de dag van de afspraak die bij Covid 19 passen (zoals verkoudheid, niezen, hoesten en/of koorts) wordt u verzocht een zelftest te doen. Als de de test negatief is (geen aanwijzing voor Covid 19) dan kunt u worden behandeld.

Bij een positieve (zelf)test kan geen reguliere tandheelkundige behandeling plaatsvinden. Heeft u een ernstige (pijn)klacht ? Neem dan telefonisch contact op met de praktijk.

Wij volgen hierbij de regels van RIVM en de beroepsorganisatie tandheelkunde (KNMT).